Usługi księgowe Łódź – znajdź odpowiednie biuro rachunkowe dla swojej firmy

Planując założenie własnej działalności gospodarczej, należy dobrze zastanowić się nad kilkoma kwestiami, m.in. nad sposobem prowadzenia księgowości. Decyzję taką należy podjąć już na etapie rejestracji firmy, umieszczając informację w formularzu CEiDG-1. Mamy do wyboru dwie opcje: księgowość uproszczoną lub pełną. W dzisiejszym artykule skupimy się nad pierwszą z nich, ponieważ to ona dotyczy największej części małych przedsiębiorców.

Czym jest uproszczona księgowość?

Uproszczona księgowość, zwana potocznie małą księgowością, opiera się  na prowadzeniu jednej z trzech podstawowych form rozliczeń z Urzędem Skarbowym:

  1. ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych
  2. karty podatkowej
  3. księgi przychodów i rozchodów (PKPiR).

W niektórych przypadkach przepisy prawa nakładają obowiązek prowadzenia dodatkowych ewidencji, np. środków trwałych, rejestrów VAT, przebiegu pojazdu .

Księgowość uproszczona  dla małych firm

Uproszczona księgowość w firmie będzie opierać się głównie na prowadzeniu Księgi Przychodów i Rozchodów, w której ewidencjonowane będą przychody z działalności i związane z nimi koszty ich uzyskania. Następnie na ich podstawie wyliczana jest wielkość podatku dochodowego.

Aby móc prowadzić działalność gospodarczą w oparciu o małą księgowość firma musi spełniać następujące warunki:

  1. przychód z działalności w poprzednim roku nie może przekroczyć 1 200 000 EURO
  2. przedsiębiorca musi być opodatkowany liniowo (19%) lub na zasadach ogólnych 18% i 32%

Jeśli szukasz dobrego biura rachunkowego, sprawdź ofertę: usługi księgowe Łódź

Dodaj komentarz